måndag 10 februari 2014

Räknetavla / Counting board


(English below)


Lilla M gillar siffror. Jag har länge velat ha siffror med magneter att sätta på kylskåpet eller en metallplatta. Ibland har jag kikat på sådana där bokstäver och siffror i plast i leksaksbutiker men de verkar inte tillräckligt hållbara. Sedan fann jag magneter med siffror på framsidan, helt i metall. Jippi! Har för mig att jag fann dem på Dollarstore. Som räknetavla har jag tagit en fin bricka av plåt köpt på loppis. Plus, minus och lika med har jag skrivit på papp och satt en bit magnetisk tejp på baksidan. Magnetisk tejp finns att köpa på TGR. Älskar den!






Little M likes numbers. I have long wanted to have numbers on magnets to put on the fridge or on a metal plate of some kind. Sometimes I have looked in toy stores on those plastic numbers and letters with small magnets on the back, but I don't think they are durable enough. Then I found magnets with numbers that are made of metal. Yipee! I think I found them at Dollarstore. As a counting board I took a nice metal tray bought on a flea market. Plus, minus and equivalent to I wrote on cardboard and put pieces of magnetic tape on the back. Magnetic tape I found at TGR. Love it!



--------------------------------------------------------
Om de roliga och lärorika aktiviteter vi gör med lilltjejen M och lillkillen E!

About the fun and educational activities we do with little M and tiny E




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar