fredag 9 september 2011

Mjuka bokstäver! / Soft letters!

(English below)

Idag har vi varit på resande fot och har inte hunnit med någon strukturerad aktivitet, bara lite "Hitta, hitta liten (röd bil/träd/skylt/gatlampa)!" och "Titta, vad är det för färg?" och en del "Vad är det där för bokstav?"

Men jag kan berätta om en kul grej jag gjorde till M i förra veckan! :-)

Jag hittade en bit gammalt liggunderlag som jag klippte till bokstäver av. De är nu spridda över hela lägenheten, men det är ganska ok. Varje gång M eller vi hittar en bokstav i TV-skåpet, under en bokhylla, i leksakslådan, i brödburken eller någon annanstans så utbrister vi: "Nämen titta M, vad är det här för bokstav?" och M blir lika nöjd varje gång när hon säger rätt.






Today we have been out and about so we haven't had time to do any structured activity, only some "Find, find a little (red car/tree/sign/lamp)!" and "Look, what colour is that?" and some "What letter is that?"

But I can tell you about a fun thing I made for M last week! :-)

I took a piece of old sleeping pad and cut out letters from it. They are now scattered all over the flat, but that is ok with me. Every time we find a letter in the tv cabinet, under a bookshelf, in the toy box, in the bread box or some other place we say: "Oh. look here M, what letter is this?" and M is very pleased every time she gives a correct answer.



--------------------------------------------------------
Om de roliga och lärorika aktiviteter vi gör med lilltjejen M!

About the fun and educational activities we do with toddler M!




2 kommentarer:

  1. Vad många roliga lekar du hittar på med dina barn! Din blogg var jätteinspirerande, jag ska se till att minnas att komma tillbaka hit när mitt barn ploppat fram och blivit större.

    SvaraRadera