söndag 4 september 2011

Tankar inför hösten / Autumn ponderings



(English below)

Hösten började för några dagar sedan. Vi är inne i september, men egentligen så hänger det ju inte ihop med datumet. En dag var det varmt, kvavt och somrigt. Nästa dag upptäckte jag till min förvåning en ny friskhet i luften och de första ivriga träden hade redan börjat fälla sina löv. Konstigt.


Jag har tänkt utmana mig själv i höst att försöka hitta och utföra en skojig aktivitet med min dotter varje dag. Jag reserverar mig för händelser utanför min kontroll, t.ex. skrik-attacker från liten E som nu vid 3 månaders ålder har utvecklat en imponerande lungkapacitet. ;-) Men målet är i alla fall en aktivitet per dag. Vill ni hänga med på resan, så kika in här ibland så ska jag försöka rapportera om våra äventyr!


Önskar er allt väl!

Kommentera gärna! Bättre ett "mfkreowanjohgfer"  än ingenting alls! ;-)




I am planning to challenge myself this autumn to find and do one fun activity per day with my daughter. 
If I don't meet that goal, it might be due to things beyond my control, such as screaming-attacks from little E, who at three months of age has developed an impressing lung capacity. ;-) Stop by from time to time if you want to follow us on that journey. I will try to keep this blog updated with our adventures!


Autumn started a few days ago. One day it was hot and stuffy summer. The next day I felt a new freshness in the air and some eager trees had started to shed their leaves. Funny.


Wishing you all good things!




Feel free to leave a comment! I'd rather have a "mfkreowanjohgfer" than nothing at all! ;-)


(And I am so curios about who is reading this blog from Germany...)







--------------------------------------------------------
Om de roliga och lärorika aktiviteter vi gör med lilltjejen M!


About the fun and educational activities we do with toddler M!





1 kommentar:

  1. Vad roligt! Keep it up! Du kommer på roliga saker! :)
    V.A.

    SvaraRadera