torsdag 22 september 2011

Bokstavspåsar / Letter bags

(English below)

Nu äntligen har magsjukan lämnat vårt hus! Jag och lilltjejen fick varsin släng medan maken och lillkillen klarade sig helt.


Jag håller på med ett långsiktigt projekt att rensa och sortera vårt hem. Härom dagen gav jag mig på mina tyger och rensade och slängde en hel del (invärtes snyft). Jag sparade bitar av några av tygerna för att göra bokstavspåsar. Så nu har jag gjort några sådana. Tanken med dem är att man lägger småsaker i dem som alla börjar på bokstaven som står utanpå påsen.

Ett litet barn tycker (hoppas jag) att det är kul att ta upp grejerna ur påsen och lyssna på vad mamma eller pappa kallar dem och lär sig att med tiden förstå sambandet mellan bokstaven på påsen och namnet på grejerna.

Ett större barn kan få en påse och ett uppdrag att gå och hitta saker i hemmet som börjar på rätt bokstav.
















Finally the stomach bug has left our house! I and the little daughter each got one while the husband and the little son went unaffected.


I'm on a long term mission of decluttering and sorting our home. The other day I attacked my stack of fabrics  and sorted and threw a lot away (internal sob). I saved pieces of some f the fabrics to make letter bags from. So now I have made some. The thought with those is to put little things in them that all start with the letter written on the bag. 


A small child (hopefully) enjoys taking things from the bag and listening to what mum and dad calls them and will in time learn the correlation betweenthe letter on bag and the name on the bag. 


A bigger child can have a bag and a mission to go collect things in it that start with the right letter.









--------------------------------------------------------
Om de roliga och lärorika aktiviteter vi gör med lilltjejen M!


About the fun and educational activities we do with toddler M!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar