måndag 26 september 2011

Musikalisk kurragömma / Musical hide and seek

(English below)

Lilla M var kinkig ikväll och störde pappa när han försökte plugga. Då passade jag på att leka lite kurragömma med henne. Jag bad M sitta i vardagsrummet och tog John Blund (som förresten har förlorat merparten av sina kläder!) som spelar en vaggvisa när man drar i snöret och gömde honom i ett annat rum. Sedan sa jag till M att leta. Hon blev jätteglad och satte handen väldigt demonstrativt bakom örat och drog dramatiskt efter andan och lyssnade. (Hon är redan en teaterapa som far sin! ;-)) Sedan sprang hon iväg och letade.

Efter några gånger så ville hon gömma. Hon tog John Blund och lade honom på samma ställe jag lagt honom sist och tog mig sedan i handen och visade mig vart hon gömt honom. Väldigt gulligt! :-D








Little M was being fussy tonight and disturbed her dad when he was trying to get some studying done, so I took her aside to play some hide and seek. I asked M to sit in the living room and then took her musical Sandman-figure (that by the way has lost most of his clothes!) and hid him in another room. Then I told her to go look for him. She was really happy and very deliberately put her hand behind her ear and drew her breath and listened. (She is already quite a theatre buff like her dad! ;-)) Then she ran off to look for him.


After a few times she wanted to do the hiding. She took Sandman and put him at the same place I hid him last. Then she took me by the hand and showed me where he was. So cute! :-D





--------------------------------------------------------
Om de roliga och lärorika aktiviteter vi gör med lilltjejen M!


About the fun and educational activities we do with toddler M!

1 kommentar: