tisdag 6 december 2011

Klippdockor / Cut-out dolls

(English below)

M gillar rollspel. Allting hon tar i pratar och leker med varandra. Hennes dockor, kaniner, plastdjur, snören - t.o.m hennes egna fingrar om hon inte har nånting annat till hands. ;-)

Vi är och besöker mormor och morfar så vi har förstås inte alla leksaker med oss. En kväll gjorde jag klippdockor till henne. Jag tog första bästa leksakskatalog (nu innan jul kommer det en hel del!) och klippte ut bilder av barn, dockor, djur, bil, barnvagn osv. Jag limmade dem på papp och tejpade över med min breda tejp. En stund senare ritade jag ett hus och två sängar till bebisdockorna också. Jag är absolut ingen mäster-ritare men lilla M var nöjd. :-) Dessa lekte hon sedan med resten av kvällen.

Dessa måste ju dessutom vara de ultimata reseleksakerna! :-) Platta och lätta att ersätta.









M likes role play. Everything she holds talk and play with each other. Her dolls, rabbits, plastic animals, pieces of string - even her own fingers if nothing else is at hand. ;-)


We are currently visiting my parents so obviously we didn't bring all the toys. One evening I made her cut-out dolls. I grabbed the first toy store catalog (now before Christmas we get a few!) and cut out pictures of children, dolls, animals, a car, a stroller and so on. I glued them to a cardboard and taped them with my clear, broad tape. A while later I drew a house and two beds for the baby dolls too. I am definately no master drawer but little M was pleased. :-) She played with those the rest of the evening.

This has to be the ultimate traveling toy! :-) Flat and easy to replace.

--------------------------------------------------------
Om de roliga och lärorika aktiviteter vi gör med lilltjejen M!

About the fun and educational activities we do with toddler M!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar