söndag 4 december 2011

En vinterpromenad / A winter walk

(English below)

Idag var det ca. 3 grader och blåste snålt, men solen sken och det måste man ju utnyttja. Jag och M åkte till min bror och gick på en promenad i ett ek-landskap. Lite kyligt men härligt med solen. Lilla M var mestadels på gott humör. Ibland fastnade hon vid nåt intressant och måste bäras därifrån. :-)

Kul att hoppa i löven! / Fun jumping in the leaves!

Kom nu! Häråt. / Come on now! This way.

Ok, jag bär dig väl då. / Ok, I'll carry you then.

Utsikt från en sten. / View from a rock.

Hinderbana. / Obstacle course.

Rotvälta. / Fallen tree.

Mossa. / Moss.

Djup grop. / Big hole.

Rinnande bäck. / Running creek.

Begravd i löv. / Buried in leaves. :-)

Jag fryser men jag vill inte åka hem. / I'm cold but I don't want to go home.

Nu MÅSTE vi åka hem. / We HAVE to go home now.


Today it was about 3 degrees celsius (38 F) and cold wind, but the sun was shining and we simply had to get out and bask. M and I went to my brother and we went for a walk in a forest with lots of oak trees. A bit chilly but the sun was nice. Little M was mostly in a good mood. Sometimes she got stuck doing something fun and had to be carried from it. :-)



--------------------------------------------------------
Om de roliga och lärorika aktiviteter vi gör med lilltjejen M!

About the fun and educational activities we do with toddler M!

1 kommentar:

  1. Christian F. E.......6 december 2011 kl. 22:58

    Bhaah hahaah!!! Jag fryser men inte ska hem, var heeeelt underbar bild. Passa på att ta så många bilder du har möjlighet/lust till. Det här är ju kanon.

    SvaraRadera