fredag 3 februari 2012

Tema Kläder: matcha skor / Mini Unit study Clothes: matching shoes

(English below)


Jag har filat på vår första temastudie. Preliminärt tänkte jag dela in det hela i fyra kategorier; aktiviteter, sagor, sånger och ord. Får se om jag gör om det vartefter.

Vi börjar med Tema Kläder.
Idag har vi lekt med skor.

Aktivitet: Matcha skor
Jag gick ut i hallen och hämtade ett gäng skor. Jag tog bara den ena skon i paret och lämnade den andra på sin plats. Sedan lade jag dem i en hög på vardagsrumsgolvet. Från högen tog sedan M en sko och rusade ut i hallen för att hitta maken. Hon kom tillbaka stolt med den andra skon och ställde sedan dem på en rad på golvet.

Efter det övade vi några sko-ord: kängor, gummistövlar, vinterstövlar, sandaler, gympaskor.










I've been working on our first mini unit study. I am planning to have four categories in the unit; activities, fairy tales, songs and words. We'll se if I change them later.


Starting with Unit study clothes.
Today we played with shoes.


Activity: Matching shoes
I went to the hallway and got some shoes. I took only one shoe from each pair and put them in a pile on the livingroom floor. M took a shoe and rushed out to find the matching one. She came back with a proud smile and put the shoes in a row on the floor.


After that we practiced some shoe-words; ankle boots, winter boots, wellingtons, sandals and sneakers.


--------------------------------------------------------
Om de roliga och lärorika aktiviteter vi gör med lilltjejen M!

About the fun and educational activities we do with toddler M!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar