onsdag 2 november 2011

Collage

(English below)

Idag har jag gjort ett litet collage. Jag ville ha någonstans att lägga dotterns alla teckningar och målningar. Lösningen blev en uppiffad blå plastlåda från IKEA. Jag letade fram massa broschyrer ur påsen med tidningar som ska till återvinning. Resebroschyrer, speltidningar, kataloger osv som har lite kraftigare och blankare papper än dagstidningar. Där ur klippte jag massa fina bilder. (Dottern övade sig att klippa med sin barnsax. Hon börjar bli riktigt duktig på det!) De flesta bilderna hittade jag i resebroschyrerna. Alla vackra platser som finns att besöka på vår jord...

Jag limmade direkt på lådan med ett limstift och passade in bilderna så de överlappar lite och varierar i färg. Fördelen med limstiftet är att bilderna går att flytta lite tills man blir nöjd. Jag hade inte tid att hitta bilder till hela lådan. (Sonen är ganska sällskapssjuk nuförtiden.) Hittills är jag nöjd med resultatet! Jag får göra klart en annan gång...om jag ids. Eller så ställer jag den ofärdiga sidan mot väggen! ;-)

Före / Before





 



Burk till maken gjord för länge sedan / Box for my DH made long time ago


Efter! / After!




Today I made a collage. I wanted somewhere to put my daughter's parintings and drawings. The solution is a pimped blue plastic box from IKEA. I collected some magazines from the recycling bag. Travelling broschures, game magazines, catalogs and so on that has more robust and glossy paper quality than newspaper. From them I cut lots of beautiful pictures. (My DD praticed with her kids' scissors. She is really getting the hang of it!) Most of the pictures I took from the travelling magazines. All the beautiful places you can visit on this earth...


I glued directly on the box with a glue stick and fitted the pictures overlapping and varying in colour. The advantage with a glue stick is that you can adjust the pictures to where you want them. I didn't have time to find pictures to cover the whole box. (My DS craves quite a bit of company) So far I am pleased with the result. I will finish it some other time...if I have enough energy. Or I might turn the unfinished side towards the wall. ;-)


--------------------------------------------------------
Om de roliga och lärorika aktiviteter vi gör med lilltjejen M!

About the fun and educational activities we do with toddler M!

1 kommentar: